Kulturní akce jsou všude možně na dosah. Velký počet z nich je dokonce za minimální poplatek. Co tedy brání některým lidem tyto akce navštěvovat?
Jeden z důvodů by mohl být, že jsou některé akce málo propagovány. Pokud pořádáte nějakou událost, tak je důležité zjistit a zmapovat, kde si cílová skupina lidí, kterou chceme oslovit, shání informace. Pokud jsou lidé této cílové skupiny spíše věku od patnácti do třiceti let, tak je nejefektivnější pozvánku umístit na sociální sítě. Pokud naopak chceme zacílit na rodiče s dětmi, je vhodné reklamu dát do obecního časopisu a podobně.
Velké akce, které se konají každoročně a mají velký počet návštěvníků, tak mívají reklamu velmi rozsáhlou a nejde ji přehlédnout. Jedná se například o velké festivaly nebo tradiční kulturní akce. V České republice je více takovýchto festivalů, zejména hudebních. Vystupuje na nich množství zahraničních kapel a jsou převážně vícedenní. Na tyto festivaly se často prodávají vstupenky už rok předem, a to za výhodnější cenu a vyráží na ně zejména mladí lidé, aby se pobavili a odreagovali.
Úplně jiný druh kulturních akcí jsou divadelní hry. Konají se i několikrát za měsíc, a proto většinou mají jejich zájemci zjištěný program, takže velká reklama není až tak nutná vzhledem k tomu, že se hry stále mění. Mnoho lidí si také kupuje předplacené permanentky a navštěvují divadlo každý měsíc. Tito lidé jsou převážně staršího věku. Pár dní v roce se ale najde i pro mladé diváky. Většinou je to zprostředkováno skrze školu, a tak děti jdou třeba po předání vysvědčení do divadla na kulturní zážitek. Toto je pro děti velmi přínosné a okusí také jinou zábavu, než na kterou jsou zvyklí po většinu roku.
Kultura je v každém městě a státu jiná. Je důležité ji rozvíjet a nezanedbávat, protože slouží ke spojování lidí a k jejich zábavě a uvolnění, což je velmi důležité v našem dnešním uspěchaném světě.